Dlaczego warto pływać po 50?

Nie uciekniesz od swojego wieku. Możesz za to skutecznie kontratakować. Na przykład pływając!
26-09-2022 07:00
MK

Dlaczego warto pływać po 50?

Wiele ćwiczeń pomaga osobom z większym doświadczeniem życiowym.

Jedne wzmacniają mięśnie.

Inne poprawiają stan serca.

Kolejne polepszają pracę mózgu.

A jeszcze inne nie narażają na żadne kontuzje.

 

A co jeśli istnieje 1 ćwiczenie, które łączy te wszystkie zalety?

 

To pływanie!

Pływanie poprawia stan układu krążenia

Pływanie to ćwiczenie aerobowe.

Energia w trakcie takiego treningu pochodzi z przemian, które wykorzystują tlen do spalania glukozy, tłuszczów i aminokwasów.

Ćwiczenia cardio zwiększają wytrzymałość układu krążenia i wydolność serca dzięki zwiększeniu tętna.

Wg. badań, pływanie przez 30 minut dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca u Pań o 30 do 40%.
U Panów za to, zmniejsza się ryzyko wystapienia cukrzycy typu 2 o 10%.

Regularne pływanie zmniejsza ryzyko śmierci na choroby układu krążenia.
Dzieje się tak dlatego, że trening w wodzie zmniejsza ciśnienie krwi i zwiększa ilość dobrego cholesterolu HDL.
Każdy 1% więcej HDL w organizmie zmniejsza ryzyko śmierci na choroby układu krążenia o 3,5%.

Jeśli chcesz pływać, a już masz problemy z układem krążenia, to skonsultuj się z lekarzem.

Pływanie aktywuje 99% mięśni

Nie uciekniesz od swojego wieku.

Możesz za to skutecznie kontratakować.

Z czasem mięśnie słabną, stają się mniej wytrzymałe i elastyczne.

Pływanie przywraca im siłę i gibkość.

Trening w wodzie to ćwiczenie dla całego ciała.

To walka z oporem wody, która rzeźbi i wzmacnia każdą grupę mięśni.

Pływanie aktywuje 99% mięśnie w ciele, dzięki temu pływanie wzmacnia Twoje ciało szybciej niż jakakolwiek aktywność na lądzie.

Pływanie relaksuje

Endorfiny to hormony produkowane w mózgu i rdzeniu kręgowym.

  • Poprawiają przepływ krwi
  • wzmacniają układ odpornościowy
  • ograniczają powstawanie wolnych rodników, a więc hamują proces starzenia się komórek
  • poprawiają stan pamięci

Endorfiny są uwalniane podczas ćwiczeń cardio, czyli np. podczas pływania.

Aby organizm zaczął je wytwarzać, trzeba pływać przynajmniej 30 minut tempem wytrzymałościowym, czyli bez przemęczania się.

Oprócz zalet dla organizmu endorfiny wprowadzają w radosny nastrój.

W końcu są nazywane hormonami szczęścia.

Pływanie pozwala poznać nowych ludzi

Na basenie nigdy nie jesteś sam.

Zawsze ktoś pływa, relaksuje się czy po prostu siedzi w jacuzzi.

To idealna okazja do poznania nowych osób.

Nowych partnerów do pływania.

Nowych przyjaciół poza pływalnią.

Nie martw się, pływają osoby w kazdym wieku.

Zwłaszcza w XXI.

Spotkasz młodych, spotkasz pracujących, spotkasz tych, którzy czekają na emeryturę i spotkasz emerytów.

Bo pływanie to sport idealny w każdym roku życia.

Można się nauczyć pływać już od 3 miesiąca życia.

Pływanie nie powoduje urazów i kontuzji

Pływanie to ćwiczenie tzw. low impact, czyli wywierające mały wpływ na organizm.
Taki trening prowadzi się w spokojnym tempie, a aktywne jest wiele grup mięśni.

Pływanie to też ćwiczenie, które nie zwieksza obciążenia przenoszonego przez stawy, kręgosłup, kolana i biodra.

Wyporność wody odciąża ciało nawet w 90% i redukuje oddziaływanie grawitacji.

Dzięki temu pływanie jest idealne dla osób z osteoporozą, urazami i zapaleniem stawów.

Pływanie pobudza metabolizm

Pływanie to ćwiczenie aerobowe.

Dzięki pobudzeniu 99% mięśni w ciele świetnie spala kalorie.

W końcu organizm musi skądś brać energię, żeby napędzić wszystkie grupy mięśni na raz.

Dlatego spala nawet do 1000 kalorii na godzinę.

 

Jak nauczyć się pływać w wieku 50+?

Pływanie to sport dla każdego.

Bez względu na wiek.

W zasadzie wystarczy, że masz więcej niż 3 miesiące i już możesz uczyć się pływać.

 

Pływania nauczysz się w Pływalni Chrobry.

Mamy kilkunastu instruktorów, którzy Ci pomogą.

Wystarczy, że wybierzesz któregoś i zadzwonisz, aby umówić się na zajęcia.

To jest tak proste!

 

Ponadto, w Pływalni Chrobry codziennie od 6:15 do 10:00 każda osoba 50+ może kupić bilet za 6zł/h!